Translate

Zoeken in deze blog

maandag 15 april 2019

verslag selectie wedstrijd kustvissen 13-4-2019

Hallo allemaal,

Vandaag, 13 april 2019, samen met nog vier leden van Visclub Oebele de selectiewedstrijd voor het NK Kustvissen gevist.
Totaal deden er  18 man mee en de wedstrijd was verdeeld over 2 vakken
Florus,  Ronnie en Lourens zaten in vak A, Atte en ik in vak B.
De start was niet veel belovend wat het weer betreft, een forse sneeuwbui, en de wind was ook al niet al te gunstig, een aflandse  NO wind van 2 BFT welke later op de dag toe zou nemen tot 4 BFT.


Wat de wedstrijd betreft, hier een verslag hoe het mij vergaan is:
11 uur, en ik hoor vaag op de achtergrond een toeter, voor vak A was het schijnbaar goed te horen want ik zag daar de lijntjes in het water verdwijnen, voor ons in vak B was het zien van de actie in vak A het sein voor de start. De basaltblokken nog nat van de sneeuwbui waren wat glibberig en mijn eerste worp is dan ook niet mijn beste; uit de richting en in het vak van mijn buurman…

Gelijk maar weer ophalen dus om mijn buurman maar niet tot last te zijn.Dit binnen halen ging ook al niet goed en ik verspeel gelijk mijn eerste stuk lood op de rotsblokken onder aan de dijk. Zucht, wordt het zo een dag???? Voor mij is dit eigenlijk de tweede officiële wedstrijd die ik mee  vis wat zeevissen betreft (de vierde als je de 2 wedstrijden meetelt van vorig jaar bij Oebele die ik voor spek en bonen meedeed) en mijn insteek voor vandaag; als ik maar een visje vang dan is de eer gered…


Dat eerste visje liet lang op zich wachten, rond 12:45 ving ik een schar van 25 cm. Dus de eer was gered, maar je wilt meer he.. Ik ben nog zoekende wat aas betreft en had een redelijk arsenaal aan aas mee; pieren, steekzagers, slikzagers, mesheften, gezouten pieren en kleine spieringen.
Tijdens de gehele wedstrijd ben ik blijven combineren om de vissen te verleiden maar het mocht niet baten, 13:30 uur nog steeds maar 1 scharretje,
14:00 uur, hetzelfde… 14:25, de controleurs komen weer langs met de vraag: iets te meten?   Nee dus!
En dan!! Een schar van 31 cm, en de worp daarop een bot van 30 cm. Nog 8 minuten voor de laatste worp en bij het eindsignaal haal ik de boel voor de laatste keer binnen met redelijk veel weerstand…   nog een visje? Nee helaas een dikke oester die mijn haakje omarmd had,


86 cm dus en ik weet totaal niet waar ik sta, wel weet ik dat er niet bijster veel gevangen is.
Bij de uitslag blijkt dat overall Florus 12e is, Atte 7e, Ronnie 5e Laas [ik] 4e en Lourens op het podium staat met een 2e prijs.
NIET SLECHT!!!! Van de acht plekken voor het NK Kustvissen Heeft Oebele vier vertegenwoordigers uit het Noorden!!!!


Groetjes, Laas

3 opmerkingen: