Translate

Zoeken in deze blog

zondag 2 september 2018

Brasem vissen in Burgum aan het Prinsesmagriet Kanaal kanaal 2-9 - 2018


Hallo visvrienden ik ben vandaag weer even aan het vissen geweest. Ik zal eerst maar even zeggen dat ik geen geweldige schrijver ben er zullen wel wat foutjes in zitten dat heb je als je alleen maar lager onderwijs heb gehad. Maar het maakt mij niet uit, vanmorgen ben ik niet vroeg opgestaan wij konden uiteindelijk de hele dag nog vissen.
Het klokje gaf tien uur aan vanmorgen voordat ik in actie kwam na dat ik de nodige koffie gedronken had. Ging ik dat geheime voertje maken maar ik baalde wel even want er ontbraken twee dingen aan mijn voertje dat had ik vergeten te halen. Tja het is zondag dus ik kon het niet meer halen, de hengels werden in de auto geladen en het hondje mee dan had hij ook weer een leuke dag de hele dag in de zon dat vind hij geweldig.

Wij waren inmiddels op de plek aan gekomen waar wij in september ook een viswedstrijd hebben van  Visclub Oebele uit Leeuwarden. Een uur zijn wij begonnen te vissen en zouden tot zes uur door gaan.
Al heel vlug haalde Ali mijn vrouw de eerste boven en ik dacht gelijk dat zal mij toch niet gebeuren zij wel vis en ik niet en nog eens een ik kon mijn borst maar nat maken ze had er zin in.


En toen was ik aan de beurt ik denk dat dit een rivier gondel is wel wat klein maar toch wel bijzonder. Er zouden nog drie volgen en nog wat baars en nog een paar Scheele posten voor dat het wat leuker werd.

Na drie uur ging het pas los wij wisten inmiddels op wat voor hoogte wij moesten vissen en waar mee.
Ik mijn uiterst best doen om er niet uit gevist worden door Ali want ze kan het wel als ze maar oplet.
Ik had inmiddels ook mijn onderlijn aan gepast ze waren fel met aanbeet en daar door miste ik er nog al eens een. De onderlijn op een meter dat werkte beter en kon ik ze veel beter vangen maar wat ik graag wou vangen dat was Brasem maar die aasde niet misschien om dat het niet stroomde wat ik wel liever had.

 Het was achttien uur dus wij zouden stoppen met visjes vangen, wij hadden hele mooie Voorens gevangen en nog al eens een bliek en een paar halfwas brasempjes en toch waren wij tevreden gezien he aantal vissen 67 met zijn tweetjes dat vang ook niet iedere dag en een heerlijk weertje wat wil je nog meer het was genieten aan de waterkant in Bergum. Mooie visstek Ronnie.

Groeten,
A B Dijkstra                                                                                                                                                                    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten