Translate

Zoeken in deze blog

zondag 9 september 2018

Brasem vissen aan het Van Harixmakanaal bij Deinum 9-9 2018

Hallo visvrienden


Het is weer zondag en Ali en ik zijn weer even aan het brasem vissen geweest het was mooi weer.

Nadat ik vanmorgen uit het bed stapte en zag dat het mooi weer was ben ik eerst even met mijn voertje bezig geweest nu kon ik het wel zo maken zoals ik het wilde nu had ik alles wel voor mijn voertje. De water temperatuur is nog vrij hoog dus de brasem moest wel azen als het goed is dus veel grof er door om de brasem op de plaats te houden. Ik kon mij nu wel even vol gieten met koffie het was toch al laat smorgens vroeg is het wel beter voor het brasem vissen maar smidags wil het ook wel maar beduidend minder.

Wij gingen eerst naar de Franeker vaart maar hadden wij de wind voor ons dat was niet zo prettig wij besloten naar Deinum te gaan aan de kant van het dorp dan hadden wij de wind achter ons en zo was het. Wij zaten in het nieuwe gedeelte waar ze nog aan het bouwen zijn achter de nieuwe haven. Daar zat het heerlijk en de hond vond het ook leuk er mocht niemand bij mij komen hij hield al iemand klem om de benen die man wou even zien of wij al wat gevangen hadden maar Toby stak daar een stokje voor.

Dat is een creatieve foto die Ali van mij maakte tijdens het onthaken van een mooie brasem.
    Het wou wel goed azen eerst de nodige kleintjes maar naar ander half uur kwamen de grote jongens ook wel.
                                                                                                                                                                    Dit was even later een foto met een grimas het duurde mij te lang voor dat Ali de foto genomen had. De een naar de andere haalde ik er uit, Ali was ondertussen aan het knoeien geslaan met haar materiaal ze had continu pech en dat begon mij ook te irriteren waar door ik mij ook niet zo goed meer kon concentreren.

Dat heeft ook wel ander half uur geduurd puf puf  met de nodige scheld partijen tegen de hengels en de vis want die slikten de haak veel te diep wat meestal je eigen schuld is dan moet je ze maar eerder aanslaan Ali.

Even een kijkje in mijn leefnet het waren er niet zo veel maar toch was ik tevreden ik had de Brasem toch weer gevangen en daar kwam ik voor. Ali had ook wel aardig gevangen maar geen brasem die waren van schrik weg gegaan bij haar lijn @ hengel.

Groet,
A B Dijkstra                                                                                                                                                                                      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten