Translate

Zoeken in deze blog

woensdag 9 mei 2018

Zeeviswedstrijden 5 mei 2018




Hierbij voor de geïnteresseerden een klein verslag van deze wedstrijd waarbij we twee nieuwe gezichten mochten begroeten. Lourens Boomsma, die ik al enkele jaren ken van het FK Kustvissen en Floris van den Hurk die graag eens wilde ervaren hoe het is om bij onze visclub te vissen. Het was een zonovergoten dag met een zwakke oostenwind. Normaal gesproken slechte omstandigheden voor deze visserij maar op deze dag blijkt het gelukkig compleet anders te zijn!
Piet en Jappie besluiten om bij de parkeerplaats te vissen, de anderen kiezen ervoor om dichterbij Harlingen te gaan vissen. Om negen uur gaat het fluitje. De eerste inhaal hangt er nog niets maar daarna is het bij mij bijna vier uur lang elke worp raak. En dat terwijl we met twee hengels vissen. Het kon voor mij niet op deze dag, twee keer zelfs drie botten tegelijk en van het aantal keren dat ik er twee tegelijk had, ben ik de tel kwijtgeraakt. Door iedereen om mij heen wordt er eigenlijk goed gevangen. Lourens haalt al snel een doublet omhoog met een dertiger bot en een prachtig exemplaar van 41 cm,

Floris begint met een bot van 37 cm. Atte vangt de grootste vis van de dag; een paling van 67 cm. In eerste instantie vangen we qua platvis alleen maar bot maar naarmate de wedstijd vordert, worden er steeds vaker (mooie) scharren gevangen en opvallend genoeg ook nog acht palingen en maar twee puitalen. Waarschijnlijk door het mooie weer en de uitzending van VisTV is het heel druk op de dijk. Ik tel al snel zeker 30 vissers en dat terwijl ik maar een 500 meter van de dijk kan bekijken. Het laatste uur valt het bij mij helemaal stil, opvallend want even verderop blijven Marten en Lourens regelmatig nog een vis omhoog halen . Mijn voorsprong is echter vrij groot en dat blijkt ook wel na afloop. Ik eindig op 25 botten, vijf scharren en een paling van 62 cm.

Ruim twee meter meer als nummer twee Lourens Boomsma die bij zijn eerste wedstrijd meteen een podiumplaats scoort met 19 botten, drie scharren en een puitaal. Voor mij het is dit allerbeste resultaat ooit bij onze visclub. Ik ben na afloop compleet gesloopt maar wat een topdag! De uitslag:
1.  Ronnie van Beem 832 cm
2.  Lourens Boomsma 605 cm
3.  Atte de Vries 523 cm


Groet, Ronnie van Beem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten