Translate

Zoeken in deze blog

zondag 28 april 2013

Zeeviswedstijd Visclub Oebele 27 april 2013


Eindelijk gaan we dan weer zeevissen.
De 1e zeeviswedstrijd hebben we door het koude voorjaar  twee keer moeten afgelasten. 7.00 uur verzamelen bij het Europaplein in Leeuwarden. Jappie Zuidhoek rijdt met mij mee. De andere vier vissers komen allemaal met eigen vervoer. Carpoolen moet bij Visclub Oebele nog ontdekt worden. Jammer dat er maar zo weinig vissers zijn. Helaas ook het logische gevolg van het teruglopende ledenbestand.
Het aas is er al. Anne Dijkstra en Marten Douma hebben het gisteren al opgehaald bij Rotgans in Hippolytushoef waarvoor onze dank. Eenmaal bij de dijk bij Harlingen kiezen drie leden voor de stek bij het parkeerterrein. Ik volg de Douma brothers die een eindje verderop gaan zitten. Bij de eerste haal vang gelijk met beide hengels een bot.


. Wat een begin en al snel volgen er nog meer. Na twee uur heb ik zes vissen op papier. Daarna valt het stil. Maar even buurten dan. Overal is wel vis gevangen. Iedereen heeft drie of vier vissen. Vooral bij het parkeerterrein worden ook puitalen gevangen. Tjip en Marten hebben mooie enkele botten van boven de 30 cm.


. Ondanks de lage temperatuur is het  heerlijk toeven op de waddendijk. De tijd vliegt als je staat te kletsen over vissen en voor ik het door heb, ben ik al een half uur bij mijn hengels weg dus snel terug om te verversen. Zowaar blijkt aan de 2e hengel een doublet bot te hangen. Even later komt Marten met een grote bot aanlopen. Nauwkeurig meten levert 38,8 cm op. Wat een vis.


. Ik moet nog zien wie er dit jaar een grotere vangt. Ik weet nog wat kleine botjes te vangen en uiteindelijk nog een puitaal. Na afloop blijkt ik net zes centimeter meer te hebben dan Marten (238 om 232 cm). Jappie Zuidhoek wordt derde met 202 cm. De  uitslag:


1.    Ronnie van Beem  238 cm   (9 botten en 2 puitalen)
2.    Marten Douma      232 cm   (6 botten en 2 puitalen)
3.    Jappie Zuidhoek    202 cm   (5 botten en 4 puitalen)
4.    Anne Dijkstra        146 cm   (4 botten en 3 puitalen)
5.    Tjipke Douma        121 cm   (4 botten en 1 puitaal)
6.    Piet Hoekstra           81 cm   (1 bot en 3 puitalen)

Groet, Ronnie van Beem









Geen opmerkingen:

Een reactie posten