Translate

Zoeken in deze blog

zondag 7 april 2013

Visclub Oebele wedstrijd 6 april De Zwette



Na twee afgelastingen kon dan eindelijk de eerste viswedstrijd van 2013 plaatsvinden. Weliswaar zal de visserij taai zijn maar een ieder zal toch de hoop hebben een paar visjes te vangen.
Ik had niet verwacht dat het om zes uur s’ochtends nog zo donker zou zijn. Het heeft toch nog twee graadjes gevroren en de schrale noordenwind maakt het zeer frisjes. Dit jaar vissen we voor het eerst met vaste plaatsen. Persoonlijk ben hier geen voorstander van. Ik vond het altijd één van de charmes van Visclub Oebele dat een ieder zijn eigen plekje mocht uitzoeken binnen het parkoers en door de kleinere tussenruimtes zal er ook minder gevangen worden. Maar goed, de meerderheid van de leden heeft hiervoor gekozen dus het zij zo.
Ik trek nummer 2, kon slechter, vlak naast de kopstek. Om 7.15 uur gaan we los. Vrij snel krijg ik twee minieme tikjes. Ik zal vandaag nog een paar keer gebeuren maar er valt niet op aan te slaan. Keimpe Faber, naast me op de kopstek, krijgt in het 1e uur twee serieuze aanbeten op de feeder maar slaat beide mis. Na twee uur maar even buurten. Jan Mutsaerts heeft een voorn en Piet Hoekstra zie ik zowaar ook aan de vaste stok een visje omhoog halen.

Zij blijken enigen met vis. Terug bij de hengel zowaar een mooie tik maar niks hangen. Keimpe heeft ook de eerste vis binnen, een voorn van rond de 15 cm. Halverwege de wedstrijd weet Keimpe zelfs een halfwas brasem te vangen, het zal de enige van de dag zijn. Na vier uur vissen krijg ik mijn kans. Enkele felle tikken achter elkaar duiden op een serieuze aanbeet waar ik op kan aanslaan maar er hangt niks. Het is ook de enige keer dat ik kan zien dat er aan de maden gevreten is. Keimpe heeft ondertussen er enkele voorns bij weten te vangen. Door het laatste fluitsignaal wordt ik uit mijn lijden verlost. De afgelopen 24 jaar heb ik in totaal 104 zoetwaterwedstrijden bij Oebele altijd vis gevangen maar vandaag scoor ik toch echt een nul. Ook toppers als Ronny Dijkstra en Jappie Zuidhoek hebben niks gevangen. Slecht vier mannen hebben vis.

. Opvallend genoeg hebben ze wel allemaal er meerdere gevangen. Piet Hoekstra heeft drie voorns en twee prachtige driedoornige stekelbaarzen.  Nog nooit heb ik deze tijdens een wedstrijd gezien en Piet vangt er dan gelijk twee! Jan Mutsaerts heeft met vier voorns net wat meer gewicht dan Piet. Keimpe heeft de kopstek maximaal benut en heeft naast de brasem ook nog vier voorns. Spekkoper van de dag is onze voorzitter



Anne Dijkstra die met een blei in het net in de allerlaatste minuut een mooie kroeskarper heeft gevangen en mede daardoor de eerste plek voor zich opeist.
De uitslag:
1 Anne Dijkstra         740 gram
2 Keimpe Faber      610 gram
3 Jan Mutsaerts      220 gram
4 Piet Hoekstra      160 gram


Groet, Ronnie van Beem







                                                                                                                              










Geen opmerkingen:

Een reactie posten