Translate

Zoeken in deze blog

maandag 7 maart 2011

De eerste zeeviswedstrijd op 26-3-2011

Photobucket

Dit is de Fokke Zwaagmans Trofee, waar het omgaat met het kustvissen in Friesland:
Alle winnaars van de afgelopen jaren zal ik er even bij zetten,
voor het eerst gewonnen door!
P.Dompeling1985,P.Topma1986,H.Hiemstra1987,K.de Vries1988,J.Zuidhoek1989,J.Langoor1990.
W.Stoker1991,W.Stoker1992,W.Stoker1993,R van Beem1994,R van Beem1995,S v d Schaaf1996.
D.Wagenveld1997,R.Ras1998,R van Beem1999,J.Zuidhoek2000,W.Stoker2001,P.Topma2002.
P.Topma2003,P.Hoekstra2004,R.Sixma2005,A.B.Dijkstra2006,A.B.Dijkstra2007,P.Hoekstra2008.
R.Dijkstra2009,M.Douma2010.

Hallo leden van visclub oebele nog een paar weken dan kunnen wij weer weg te zeevissen, zo als het nu lijkt gaat de temperatuur weer de goede kant op de watertemperatuur zal nu wel weer stijgen en dat is goed voor het zeevissen tenminste hier bij ons aan het wad, ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik zie er al weer naar uit, het was weer een ouderwetse winter maar er kwam in een klap een end aan op een moment waar je het niet verwacht.
Ik zelf ben nog wel aan het vissen geweest in de wintercompetitie en dat is wel leuk hoor maar geef mij de zomer maar dan voel ik mij veel prettiger en de vissen willen veel beter bijten, je kan in de winter nog wel eens in de top van het klassement komen met een of twee visjes, nou dat lukt je niet in de zomer niet-en de verschillen kunnen nog al eens groot zijn tussen vak A en B wij zitten ongeveer 25 meter uit elkaar dus er is niet veel contact onder elkaar het gaat echt wel om die vissen en als ze niet bijten willen dan kan die dag erg lang duren, maar ja dat weet je van tevoren, maar je blijft wel bezig met de hobby en je kan er ook nog wel van leren.
Inmiddels hebben wij ook al weer de jaarvergadering gehad en wij hadden een hele goeie opkomst als ik het goed heb ontbrak er maar een vissend lid, het was gezellig even hier en daar wat nieuwtjes uit gewisseld en wat sterke verhalen aan gehoord dat hoort er allemaal bij, en voor de verloting hadden wij dit jaar wel hele mooie prijzen het was echt wel de moeite waart, alleen de Douma s waren echt wel spekkoper deze avond die gingen dan ook met de meeste prijzen naar huis, ik hoorde ze zeggen dat zij dit jaar nog beter zeevissen kunnen met het materiaal wat zij gewonnen hadden.
Ik wil jullie allemaal een heel goed visseizoen toe wensen veel en grote vissen vangen en de twee Ronnie s zullen het wel moeilijk krijgen denk ik want iedereen is er op uit om ze helemaal er uit te vissen, ik ben benieuwt.

Photobucket



Wij zien elkaar weer op zaterdag 26 Maart

Groet
A.B Dijkstra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten