Translate

Zoeken in deze blog

vrijdag 31 oktober 2008

WAT IS KARPER VISSEN EEN MOOIE SPORT!!

WAT IS DIT OOK EEN LEUKE SPORT

Hallo Anne,

Hierbij weer eens een berichtje van mij. Afgelopen week heb ik voor het eerst in twee jaar weer een nacht gekarperd. Tot twee jaar geleden was ik vrij fanatiek maar het is toch een taaie visserij en daar ik altijd alleen was, ging het me toch tegen staan. Maar de laatste tijd begon het weer te kriebelen dus daar ik vakantie had ben ik zondagnacht naar de Wielen geweest. Om half zes lagen de hengels uit en kon het wachten beginnen. Ik had geen tent bij me dus de hele nacht heb ik op mijn stretchter onder de paraplu gelegen. Dat viel bitter tegen, ondanks meerdere lagen kleding, iso-jas en warmteoveral had ik het koud, dus het slapen ging ook niet echt. Half acht s'ochtends ben ik opgestaan en mijn humeur was ondertussen aardig verslechterd. Maar om acht uur gebeurd het dan toch, uit het niets begon de beetverklikker te gillen. Na een stevige dril had ik deze mooie schubkarper in handen. Gewicht en lengte zijn voor mij niet belangrijk, elke karper is een hoofdprijs. Ik heb medelijden met die vissers die alleen maar grote(re) karpers willen vangen. Wat zullen die weinig plezier beleven aan onze heerlijke hobby!

Groet, Ronnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten