Translate

Zoeken in deze blog

zondag 16 november 2008

ZEEVISSEN IN FRIESLAND

15-11-2008  1ANNE 2RONNIE 3PIET
RONNIE


Hallo Leden en Bezoekers van deze site


Zaterdag gingen wij weer weg te zeevissen met Visclub Oebele.
Ik zou mij smorgens nog eender Lekker omdraaien in mijn bed, en toen schrok ik wakker want de wekker ging af,
ik besefte dat ik de wedstrijd nog niet gevist had, al hoewel ik wel dat gevoel had, want het had mij de hele-
nacht bezig gehouden dat vissen en de vangst was behoorlijk goed, dat beloofde wat.
Dit had ik vroeger altijd dan was ik de hele nacht van tevoren aL aan het vissen in mijn dromen, maar dan kon ik ook niet slapen.
Dat is gelukkig niet meer zo, je moet maar denken hij word wat ouder en dan gaat het wel over, maar ik heb dat niet alleen
,er zijn meer mensen die daar Last van hebben, heb ik gehoord.
Maar goed genoeg gepraat over mij zelf, het was 7.15 uur, en daar kwam Ronnie van Beem aanrijden ik zou met de CLUB KAMPIOEN,
naar later bleek, meerijden.
Om 7.30 uur was het verzamelen bij het Europa plein in Leeuwarden vandaar ging het richting roptazijL,daar aan gekomen was
het vlug omkleden het vispak aan en vissen maar, ik hoefde niet Lang op de vis te wachten want al vlug stond mijn hengel krom,
ik sloeg aan en hangen het was een mooie bot, maar Tjerk was ook scherp vandaag, als ik er een had, had hij er ook een zijn vader
Marten kon hem van daag niet bij houden, daar was Tjerk deze keer te goed voor, even Later kwam Marten bij mij en vroeg of ze nog
wel wilden bijten, nou bij mij wel ik had er toen 5,maar hij had nog niet een keer beet gehad zei hij maar wel de haken steeds
Leeg, zal wel krab wezen zei Marten, nou ik dacht het kan, maar misschien zie je het ook wel niet dat ze bijten dan moet je met vissen
ook maar je bril op doen, want krab zie je als je oplet ook wel bijten, maar dat zijn meestal hele kleine tikjes, maar dan moet je
goed op Letten, want het waaide nog al dan moet je scherp zijn.
Marten zou even naar zijn andere vismaten toe om te zien hoe het daar was met de vangst, een half uur later kwam hij terug bij mij
en zei dat iedereen bot gevangen had, niet letterlijk natuurlijk, maar platvis zoals ze in België zeggen, dat was voor mij de reden om
scherp te blijven tot de Laatste minuut, want het ging op dat moment bij de koplopers gelijk op en dat was voor Marten het zijn om
toch te zien dat hij ook een paar vissen zou vangen anders zou hij alleen geen vis hebben gevangenen dat kon ook niet want ze
waren er wel maar nu nog vangen, met nog een uur te gaan ving hij er toch nog tweeën Tjerk Liet het de laatste 2 uur zitten, zodat
ik er 4 meer had als hij, en dat bleek Later genoeg te zijn om de anderen er mee te verslaan.

Terug kijkend op deze dag, was hij weer geslaagd wij hebben met zijn allen goed vis gevangen aan zee (wadden)het word beter het is
slechter geweest, maar er word overal goed gevangen aan de Nederlandse kust op dit moment heb ik gehoord.

Ronnie van Beem is club kampioen geworden over alle wedstrijden totaal 11,Proficiat RONNIE je heb het verdiend, maar het doet mij
goed te zien dat je deze keer met zeevissen niet de beste visser was, dat was Piet Hoekstra nou het zoetwater vissen nog PIET!!
dan heeft hij volgend jaar wat meer tegenstand en dan word het nog wat spannender, want Ronnie moest die Laatste wedstrijd wel mee-
doen anders had hij het niet gered, om club kampioen te worden, maar dat telde ook voor de nummer2 en drie, HET WAS SPANNEND.

Dit was de Laatste wedstrijd van dit jaar. Wij gaan er volgend jaar weer tegen aan, tot ziens, wij zien elkaar weer.


Groet Anne

RINUS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten