Translate

Zoeken in deze blog

vrijdag 11 september 2015

Kustvissen met Edward,De Koog Texel 4 augustus 2015.

Een visverslag van een volger van het blog, Visclub Oebele


Na een verloren visdag van 30 juli jl. waarin een harde westenwind ons deed uitwijken naar de oost- en dus waddenkant van Texel en ook nog eens met afgaand water waarin helemaal niks werd gevangen samen met m’n broer en m’n zwagertje alleen maar weer eens een nieuwe poging gewaagd.
Rond 19:00 uur zit ik aan het noordzeestrand iets links van strandpaal 19,5.
M’n verwachtingen zijn niet erg hoog na die ervaring van de donderdag ervoor en de vangstberichten.
Ook komt er nog een man langs die verteld dat hij al 3 keer lange sessies heeft gevist en nog maar 3 visjes heeft gevangen,
dat beloofd niet veel goeds.
Toch is er een mooie branding maar misschien een iets te zuidelijke wind.
Ik begin met 1 hengel en daar laat ik het de rest van de avond ook bij.
Er zit behoorlijk wat stroming in het water, met de eerste worp krijg ik het lood uiteindelijk geankerd na heel wat aanhalen met de molen.
Bij de 2e worp krijg ik het lood niet vast en ben bang dat het door de harde zuidelijke wind komt die mn lood verderop met de stroming telkens op de kust gaat gooien.
Hebben we vaker mee gemaakt dus ik zit me al redelijk op te vreten.
Als ik de boel wil binnendraaien voel ik weerstand, ankers van het lood vast niet goed ingeklapt of zeewier?!?

Na behoorlijk wat meters binnenhalen blijkt er verduld vis aan te zitten, een mooie bot!
Dat was dus de dader van het afdrijven van de hele ondermontage door telkens het lood los te trekken van de bodem.
Beet was moeilijk te zien door de felle branding en wind die behoorlijk met de top van de hengel aan de haal gingen en het door korte tikken soms erg op beet lieten lijken.

Het water begint nu lekker op te komen en omdat m’n eerste vis van ver kwam alles nog maar eens richting de horizon gegooid en dat ben ik de hele avond blijven doen.
Bij de 2e aanbeet hetzelfde verhaal, afdrijvende onderlijn montage en weer vis.
Zo ving ik 2 kleinere en 2 behoorlijk grote botten in 2 uur tijd.

Het begon vanaf 21 uur een stuk kouder en klammer te worden, ik was heel tevreden met de vangsten en besloot de spullen in te pakken.
Was weer een avondje genieten.

Groet,

Edward

Geen opmerkingen:

Een reactie posten