Translate

Zoeken in deze blog

zondag 23 augustus 2015

Viswedstrijd De Zwette Reduzum 22 augustus 2015



Eindelijk! Na vier wedstrijden met regen, kou en wind kunnen we dan eindelijk in onze korte broek een wedstrijd vissen.
Wat hebben we daar lang op moeten wachten! Plaats van handeling het mooie parkoers aan de Zwette bij Reduzum. Elke plek is voorzien van een steiger en ligt heerlijk beschut tussen het riet. Ondanks een verkeerde afslag en daardoor ettelijke kilometers omrijden, ben ik nog op tijd bij het water. Samen met Anne zet ik de bordjes uit. Iedereen is aanwezig dat wil dus zeggen negen man en drie vrouwen. Ik loot de derde plek dat scheelt dus veel loopwerk. Even na zeven uur kunnen we beginnen, de zon komt net op, wind is er nauwelijks, wat een prachtige ochtend!

Piet, Ronny en Jappie beginnen met de vaste stok, de rest vist met de feeder. Zowaar de eerste inworp gelijk een mooie rammel en een blei van 25 cm. Een half uurtje later volgt een iets kleiner exemplaar. Twee leuke bleien in het eerste uur maar daarna wordt het een hele taaie visserij. Nauwelijks beet en alleen kleine vis. Over het hele parkoers hetzelfde verhaal. Het wordt al snel duidelijk dat een brasem van 40+ cm bijna een garantie is voor een podiumplaats. Anne is de eerste die een mooie brasem naar boven weet te toveren. Hij staan dan ook meteen bovenaan in het virtuele klassement. Na vier uur vissen weet ik het niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, allerlei geurtjes, een tweede voerstek dichterbij, het maakt niks uit. Ik heb in drie uur tijd maar twee kleine visjes erbij gevangen. Dan vang ik twee voorntjes achter elkaar, de vangende truc is simpel, slechts één made half op de haak geprikt.
In de laatste twee uur weet ik zo nog tien bleitjes en voorns te vangen en zowaar, op dus een enkele made, een mooie brasem. Zowaar genoeg voor een gelukkige overwinning. Jappie heeft als vanouds op de vaste stok nog een mooie hoeveelheid vis gevangen en wordt tweede met net 60 gram voorsprong op Anne. De uitslag:


1. Ronnie van Beem 1815 gr.
2. Jappie Zuidhoek 1480 gr.
3. Anne Dijkstra 1420 gr.

Groet, Ronnie van Beem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten