Translate

Zoeken in deze blog

maandag 11 november 2013

Zeeviswedstrijd Visclub Oebele 9 november 2013


Eindelijk hebben we weer eens gunstige omstandigheden. Krachtige tot
harde aanlandige zuidwestenwind en ‘s nachts
heeft het zelfs even
gestormd. Dan weet je dat de bodem omgewoeld gaat worden en de bot
onder de kant gaat azen. De verwachtingen zijn dan ook hooggespannen.
Rinus en Piet gaan wederom bij de eerste overgang zitten. Jappie en ik,
strijken net als de Douma’s rond het derde dammetje neer. Vader en zoon
Dijkstra gaan nog verderop op zitten op een plek waar normaal gesproken
niemand zit. Een wilde gok of weten zij meer dan de anderen? De harde
wind bemoeilijkt het optuigen. Typisch weer voor de echte mannen. Tegen
de verwachting in levert het eerste uur mij niet op. Om mij heen wordt
wel gevangen.

 Dan maar een worp over rechts. Ondanks de harde wind zie 
ik duidelijke tikken op de top en enkele minuten later weer. En ja
hoor, zowaar een doublet mooie botten. Halverwege de wedstrijd sta ik
op vier botten. Tjipke heeft er al zes. Marten zit op zijn favoriete
stekje maar deze laat hem lelijk in de steek. Hij zal op drie vissen
blijven steken. Ronny Dijkstra komt na een vier uur even buurten. Op de
mysterystek heeft hij er vier gevangen en Anne heeft er al zeven. Een
worpje vlak onder de kant levert mij de 5e bot op. Bij Tjipke was het
even rustig maar een bot van 36 cm zet hem weer op de virtuele eerste
plaats. Maar even buurten bij Piet en Rinus. Rinus trekt net zijn 4e
bot omhoog en Piet staat op vijf vissen. Hij blijkt op dat moment net
één centimeter meer vis te hebben dan ik. Vlug terug naar de hengels
want dat kan natuurlijk niet. Eenmaal terug komt er zowaar een
wandelbot omhoog. Nog een uurtje te gaan. Tjipke gaat nog helemaal los
en vangt nog drie grote botten. Zelf vang ik niks meer. Terug bij het
gemaal blijkt Piet ook nog een puitaal gevangen te hebben maar
uiteindelijk heb ik net vier cm meer. Voor mij een persoonlijke
overwinning want drie dagen eerder had Piet mij bij het snoek vissen
nog aardig weggevist. Anne blijkt in de laatste anderhalve uur nog
zeven vissen gevangen te hebben en is helemaal gesloopt. Hij en Ronny
hebben er zelfs een klein kabeljauwtje bij. Anne doet hele goede zaken
voor het combinatieklassement (zoetwater- en zeevissen). Maar voor het
podium van de zeecompetitie is alles nog open. De laatste wedstrijd
over twee weken zal de beslissing brengen. De uitslag:


1.    Anne Dijkstra 361 cm          10 botten, 3 puitalen en 1 gull=
etje
2.    Tjipke Douma 265 cm           9 botten en 1 puitaal
3.    Ronny Dijkstra 163 cm          6 botten en 1 gulletje
4.    Ronnie van Beem 136 cm   6 botten
5.    Piet Hoekstra 132 cm      4 botten, 1 puitaal en gulletje
6.    Rinus Sixma 130 cm          5 botten
7.    Marten Douma   67 cm          2 botten en 1 puitaal
8.    Jappie Zuidhoek   39 cm    1 bot en  2 puitalen

Groet, Ronnie van Beem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten