Translate

Zoeken in deze blog

vrijdag 2 juli 2021

Zeevissen Visclub Oebele voorjaar 2021

 Voor Laas Faber en ik begon 2021 al op 2 januari in de Willemshaven in Harlingen.


Wat een prachtige dag. Uiteindelijk ving ik 20 botten en een vijfdradige meun. Mocht
je trouwens in de Willemshaven willen gaan vissen. Aan de kant waar de boten
liggen, is het helaas sinds dit voorjaar onmogelijk om te vissen omdat je minimaal 25
meter afstand van een boot moet houden.
Eind februari deden we het nog een keer over in Harlingen, nu met vier andere
leden. De vangsten waren een stuk minder dus uiteindelijk zijn we naar de dijk
gegaan net buiten Harlingen. Daar vingen we nog een aantal mooie vissen
waaronder een doublet bot van 40 en 33 cm.
Op 20 maart dan de 1 e wedstrijd. Ideale omstandigheden, zuidwest 3 en 7 graden.
De vissen bleken dicht onder de kant te zitten. Zelf was ik dik tevreden met 14 botten
maar winnaar werd onze nestor Marten Douma die 14 botten en een dropveter
palinkje had gevangen. Derde met 11 botten werd Atte de Vries. Opvallend de
laatste plaats van Laas Faber daar hij vorig jaar alleen maar 1 e en 2 e plaatsen had
gescoord.
De 2 e wedstrijd was op 17 april wederom op de dijk bij Harlingen. Wind noordoost 4
en 11 graden. Ondanks malheur met de auto ’s ochtends toch voor mij een
schitterende dag. Het eerste uur ving ik niks, de vier uren daarna 4 ,4, 2 en 9 vissen.
Vangst: 16 botten en drie scharren. Ook Laas bleek 488 cm en 19 vissen op de kaart
te hebben maar omdat mijn grootste vis 37 cm was en die van Laas 36 cm, won ik de
wedstrijd. 3 e werd Mark Damen met 16 botten. Behalve bot kwamen er dit keer ook
diverse scharren en puitalen omhoog.

15 mei, de 3 e wedstrijd, helaas oostenwind, wat meestal matige vangsten betekent
en 13 graden. Desondanks wist ik met verre worpen toch tien botten en twee
scharren te vangen. Niet genoeg voor de 1 e plaats, die was weer voor Marten Douma
met 11 botten en vier puitalen. 3e werd Piet Topma met zeven botten. 
Opvallend
genoeg geen enkele paling, waarschijnlijk door het zeer koude voorjaar want de
vorige jaren werden er half mei altijd meerdere palingen gevangen.
Vanwege de vele krab en groene sla vissen we na half mei geen zeeviswedstrijden
meer en schakelen we over op de zoetwatercompetitie. In oktober gaan we weer
verder met het zeevissen.


Groet, Ronnie van Beem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten