Translate

Zoeken in deze blog

maandag 17 april 2023

Brasemvissen in Leeuwarden 17/4_2023


 Vandaag even op Brasem gevist: ik had nog wat voer over van zaterdag, dat gooi ik sinds een paar jaar niet meer weg. 

Nu is het voor mij heel gemakkelijk. Ik woon aan de Dokkumer Ee, 20 meter lopen en ik kan vissen en het is een heel goed viswater.Dat aangemaakte voer bewaar ik in de koelkast die ik in het hok heb staan, samen met de maden en wormen, wat een luxe. Het kost wat stroom maar het levert mij toch meer op om het zo te doen.

Vanmiddag kwam het zonnetje er bij en toen vlug mijn hengels gepakt en daar zat ik dan heerlijk aan het water, wie doet mij wat.
Maar het werd niet lekker ontspannend vissen, ik kreeg het druk daar had ik niet op gerekend ingooien en direct had ik mooi beet.
Gelijk een dikke brasem dat beloofde wat bij de tweede worp gelijk weer beet een mooie voorn ik had het zweet al op mijn voorhoofd staan.
Nu ben ik het helemaal niet meer gewend hard te werken ik had nog spierpijn van zaterdag toen hadden wij een viswedstrijd aan de zwette bij Leeuwarden. Wat een zeer geslaagde dag was, er werd volop brasem gevangen en soms dikke voorns door de leden van Visclub Oebele.
En nu komt het mooiste nog: wij hadden een gast visser die ons het snot voor de neus weg viste en dat op 90 jarige leeftijd geweldig man.  
Ja daar kregen wij even visles van 11,5 kilo. Had de man als hij aan de wedstrijd had kunnen meedoen dan was hij tweede geworden, zijn zoon had 11,2 kilo.
Die was tweede zaterdag, natuurlijk was Ronnie van Beem eerst met 11,9 kilo hij had geluk dat Pieter Topma er niet bij was dan had ik getwijfeld aan de 
uitslag, vorig jaar had hij 18 kilo als ik het mij goed herinner dezelfde tijd aan dit geweldig goed viswater,Wat een goede start van het zoetwater vissen.
Ik heb het globaal even opgeteld iets meer dan 70 kilo vis, wij hebben het weleens slechter gedaan.
Ja ik mijmerde even terug naar zaterdag nu zit ik weer alleen te vissen aan de Dokkumer Ee in leeuwarden mijn vrouw Ali zou vanmiddag even een foto
maken van de vangst deze middag.Na drie uurtjes vissen kwam ze er al aan en met een heerlijk bakje verse koffie, wie doet mij wat.
Na de foto de vis weer laten spartelen, het ruime sop weer in waar ze thuishoort en de teller stond op 33 stuks.
Ik was nog niet klaar met vissen, het zat zo lekker aan de waterkant, na nog redelijk wat visjes heb ik de pijp aan Maarten gegeven om het zo maar te zeggen.
Voor diegene die dit niet goed lezen kan, ik heb alleen lagere school gehad dus niet meer van deze moderne tijd niet bij geschoold dus haha😂😄 

Vriendelijke groet,
A B Dijkstra   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten