Translate

Zoeken in deze blog

dinsdag 1 november 2022

Zoetwatercompetitie Visclub Oebele 2022

 Dit jaar hebben we met onze visclub zeven zoetwaterwedstrijden gevist. Wederom was het Piet Topma die er met kop en schouders bovenuit stak; zes wedstrijden gevist, vijf gewonnen. Maar daar hoeven de anderen zich niet voor te schamen. Zelfs op landelijk niveau, bij het NK teams, werd Piet dit jaar tweede in zijn vak met 15 kilo vis. Wat een topper is die man!



De eerste wedstrijd was aan de Zwette te Leeuwarden. Met 18,6 kilo en ruim tien kilo meer dan nummer twee geeft Piet gelijk zijn visitekaartje af. Voor mij een laatste plaats, mede doordat ik vermoedelijk mijn voer te nat aangemaakt heb. Een beginnersfout waardoor ik gelijk in de achtervolging kan. Maar met vier tweede plaatsen en nog een derde plaats in de resterende zes wedstrijden mag ik toch nog heel tevreden zijn. Mark Damen vangt een brasem van 53,1 cm en die blijkt uiteindelijk groot genoeg voor de trofee voor de grootste brasem. 


De derde en vierde wedstrijd werden gevist aan het Van Harinxmakanaal te Dronrijp. Helaas beide keren weinig stroming en vooral de kopstek bleek een garantie voor het podium. Met twee tweede plaatsen doe ik weer mee voor het eindklassement

De vijfde wedstrijd is wederom aan het van Harinxmakanaal, nu te Leeuwarden. Piet Topma en Teake Wielinga vangen beide ruim 9 kilo vis maar Piet heeft 400 gram meer. Veel mooie brasems maar ook veel baarsjes die op sommige stekken het vissen vrij lastig maken.  


De zesde wedstrijd vissen we na twee jaar onderbreking weer aan het van Harinxmakanaal te Midlum. Wat een heerlijke dag en wat een mooie vangsten. Opvallend zijn de vele windes maar ook op sommige stekken de overlast van wolhandkrab. Zelf vang ik ruim 11 kilo vis maar Piet doet het weer ruim een kilo beter. 


De tweede en ook de laatste wedstrijd visten we aan de Wijde Greuns te Leeuwarden. Zoals altijd veel vis maar vooral klein. Vissen boven de 30 cm zijn hier een grote uitzondering maar de grote aantallen en soms prachtige blankvoorns maakt het toch een leuke visserij. Achter de ongenaakbare Piet word ik keurig tweede in de competitie. De derde plaats is voor Teake Wielinga die net als ik 5x een podium plaats weet te scoren. De twee wedstrijden die Piet Topma niet won, werden gewonnen door Piet Hoekstra en Atte de Vries. 


Ronnie van Beem






Geen opmerkingen:

Een reactie posten