Translate

Zoeken in deze blog

dinsdag 7 april 2009

Brasem vissen in Friesland,Aan de Zwette 2009

1 piet hoekstra 2 ronnie van beem 3 rob ras


Het was onze eerste wedstrijddag op brasemvissen in 2009 met Visclub oebele.
Om 6.15 uur zagen wij elkaar weer bij de eerste stenen brug van de zwette waar normaal de schaatsers van de Friese elf stedentocht onder door schaatsen,nu denkt u waarom begint hij daar nou over,ja dat spookte mij de hele dag door het hoofd het leek wel ijsvissen zo koud was het maarwij begonnen allemaal fanatiek aan de wedstrijd. Ik had de hele winter niet gevist dus ik was benieuwd of ik nog vissen kon,het viel mij tegen ik ving wel direkt een dikke voorn maar het werd snel minder met de vangst over de hele dag had ik er zeven.Dat was lang niet genoeg want er werd door veel van mijn vismaten veel en veel meer gevangen het was wat het vissen betreft een hele goeie dag wij gaan ook wel eens weg dat het een stuk minder is en dat is dan in de zomer. Wat viel mij op vandaag?Dat het een dag was voor de vaste stokvisser, dat Ronnie van Beem competitie zal krijgen en dat uit een onverwachte hoek!!,dat de mensen die de hele winter in training zijn geweest niet bij de eersten zaten, en zijn toch hele goede vissers,wat viel mij dan nog meer op! dat er al twee vissers heel vroeg de pijp aan maarten gaven ali en Henny dat er vissers zijn die denken dat ze moeten verhuizen zoveel materiaal nemen ze mee naar het viswater maar daar hoor ik ook bij!, dat ze de volgende keer met de verhuiswagen naar Karel gaan van de Fuik maar daar zit Karel niet mee,nou ja zo kan ik er nog wel meer onzin uit kramen maar het is wel weer genoeg vandaag, ik wist ook niet zoveel te schrijven,er was maar een ding wat mij bezig hield vandaag wanneer blaast hij nou op die fluit dan kunnen wij naar huis en lekker in het warme bed kruipen,ja zo erg was het en ik was niet alleen met die gedachte, nou dat zijn dan de echte vissers. Tot de volgende wedstrijd.(dit was niet negatief bedoeld zo beleefde ik deze dag)

groet, Anne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten