Translate

Zoeken in deze blog

dinsdag 8 juli 2008

ZEEVISSEN IN DENEMARKEN

zee vissen in denemarkenHallo Anne,
zee donderpadbot
Gisteren ben ik met mijn vismaat Aad van de camping naar de haven van Fredericia geweest. Wat een feest! In vier uur tijd heb ik 38 vissen gevangen. Maar liefst 5 verschillende soorten: 20 gulletjes, 14 wijtingen, twee scharren, een bot en een zeedonderpad. Wel veel kleine vis, alhoewel we toch een stuk of acht mooie wijtingen erbij hadden. Je staat trouwens versteld hoeveel sport een klein gulletje nog geeft op een karperhengel. De bot was een lust voor het oog, bruin/wit gespikkeld, heel anders als bij ons. Aad heeft zijn vissen niet geteld maar hij had er ongetwijfeld veel meer dan ik daar hij met drie haken viste en ik maar met eentje. Regelmatig trok hij twee of drie vissen tegelijk omhoog. Dat maak je in Nederland niet meer mee. En dan wil je niet weten hoe vaak we nog misgeslagen hebben.
zee vissen in denemarkenEen tip voor de denemarkengangers: als je hier in de buurt bent, ga dan naar de kastelhavn in Fredericia. Deze is altijd open omdat ze er aan het bouwen zijn. Blijkbaar weet bijna niemand dit want wij hadden de hele haven voor ons alleen terwijl ze in Middelfart mannetje aan mannetje staan en ook nog eens minder vangen.

Groet, Ronnie


zee vissen in denemarken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten