Translate

Zoeken in deze blog

zondag 4 mei 2008

Met mijn gezin,visvakantie in Denemarken

ronnieHallo Anne,



Ik ben net terug van een weekje Denemarken (met het gezin). Ik heb twee ochtenden (2 x 4 uur) en twee avonden (2 x 2 uur) in een zogenaamd Put en Take meer gevist op Regenboogforel. De vis was erg moeilijk vangbaar. Ik heb diverse malen loslaters gehad of misgeslagen. Totaal heb ik acht forellen gevangen. De eerste ochtend werd ik helemaal gek, ik ving er zelf maar twee maar verderop me stond een Duitser en hij ving er 15! Hij was wel een uitzondering want de andere vissers hadden niks tot drie vissen. De tweede dag even een avondje geweest. Eerst niets totdat ik een Deen een forel zag vangen op een koperen spinnertje. Ik heb dit toen ook geprobeerd en zowaar ving ik er nog drie waaronder een forel van 48 cm en twee kilo.

De volgende ochtend was weer een deceptie; alles geprobeerd maar slechts één forel. De vierde dag ben ik s’avonds naar een andere Put en Take geweest. Het resultaat zie je op de foto; twee forellen van 43 en 45 cm. De laatste ving ik drie minuten voordat ik moest inpakken. Zo zie je maar nooit stoppen voordat het echt helemaal voorbij is. Dit keer ving ik ze op een onderlijntje met troutbait met daarvoor een schuifloodje. Ik heb ook nog op een avond een anderhalf uur met kunstaas op geep gevist bij Strib. Overdag had ik ze daar diverse gepen zien vangen op die manier maar toen was ik met het gezin dus toen kon ik niet vissen. Ik kreeg na vijf minuten al een aanbeet van een geep maar helaas nier hangen daarna niets meer. Toch genoten van de prachtige zonsondergang, de bruinvis die 30 meter uit de kant langszwom en de zeeforel die vijf meter voor me uit het water sprong. Over twee maanden ga ik weer maar dan ga ik vooral zeevissen.



Groet Ronnie.

1 opmerking:

  1. Helemaal top een vis vakantie.
    Vorig jaar met drie vrienden een week buitenland.
    Lekker gevist, lekker gegeten en lekker gelachen.
    Volgend jaar weer
    Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen