Translate

Zoeken in deze blog

zaterdag 14 maart 2009

Wedstrijd Zeevissen in Friesland

Photobucket
jurien
RONNY DIJKSTRA
rinus
TJIBBE RONNY
14-3-2009   1ANNE 2PIET 3ROB
PIET EN PIET
RONNY





Hallo Leden en Bezoekers van deze site
Hier komt dan het verwachte vis verslag van vis club Oebele Leeuwarden, Er waren heel wat bezoekers die mij gemaild hadden wat vandaag de vangsten zoude zijn ik heb ze allemaal terug gemaild dat zij dat op dit blog konden vinden, want wij zaten vandaag bij Roptazijl(Friesland) te vissen waar wij ook moeten zijn als, DE SELECTIE WEDSTRIJD KUSTVISSEN NOORD GEHOUDEN Word 28-3-2009.
Na een slapeloze nacht werd ik wakker gemaakt door mijn vrouw, ik had toch mijn ogen nog even dicht gehad schijnbaar, wil jij ook nog vissen? Ik zat rechtop in bed niet wetende waar zij het over had het drong tot mij door ik was nog niet aan het vissen maar dat moest nog, ik dacht gelijk aan vroeger als ik Weerens slecht had geslapen vanwege dat vissen dan was de vangst vaak goed bij mij, dan ben ik juist scherp met vissen al zou je dat niet denken maar het is wel zo bij mij!!wij vetrokken om 7uur uit Leeuwarden op naar Ropt zijl, het was wel weer Leuk om iedereen weer te zien ze waren er niet allemaal maar toch weer een Leuke ploeg 12 man, even wat bij geklets want het hele feest ging bijna niet door omdat er in Friesland, er niet een was die ons aas kon Leveren ook in Zurich niet je weet wel daar bij de afsluitdijk, in ieder geval niet in maart arme friezen die graag willen vissen met dit mooie weer moeten dat dan maar in noord Holland halen, daar ben ik dan ook geweest om het aas te halen je moet er wat voor over hebben, maar met zijn allen betalen dan is het wel te doen, wij beslissen zelf wel als wij in maart willen vissen, want in de maanden dat de krab er zit hoeft het voor mij niet maar ja dan verkopen ze wel meer aas! ik moest mijn ei even kwijt hoor want ik baal daar een klein beetje van! Nu het vissen toen wij over dijk klommen bleek het water nog ver van ons vandaan te zijn wij konden het wel rustig aan doen het duurde nog wel een uur voor dat wij konden vissen, maar voor mij niet want ik ben met een hengel de pier af gestruikeld het was spek glad van de alg maar ik was blij dat ik het heb gedaan want het Leverde mij 4 mooie dikke botten op voor dat ik weer op wal kon vissen een bot was 37 cm Lang die vangen wij niet zo vaak meer op het wad, dat was voor mij een goede start ik zou er later nog 6 botten bij vangen, ik had niets te klagen de vangst was goed voor de tijd van het jaartotaal waren er 34 botten gevangen door vis club Oebele ,er zat even veder op nog een andere man te vissen die niet bij de club hoorde, maar er toch 5 gevangen had dit is wel Leuk want de man gooide in en ging weer naar de auto kwam terug en vangt bot en dat ging zo maar door, ja zo kan je ook vissen maar als wij dat doen vangen wij niets, DE BOT ZIT WEER ONDER DE FRIESE KUST EN HET WAS NIET EENS ZO SLECHT!


Tot de volgende wedstrijd. groet, Anne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten